הפקת חומר מקורי

הפקת שיר מקורי באולפן הקלטות בראשון לציון / הפקת שירים מקוריים

ההבדל שבין מבצע, טוב ככל שיהיה לבין מוסיקאי או זמר במומחיותו ומקצועיותו הוא ביכולת הפקת חומר מקורי. מלאכת כתיבת שירים מקוריים בעלי מילים ולחן ייחודים, דורשת כישרון אשר מעטים בלבד יכולים להתגאות בו. יכולת נגינה או אוזן מוסיקלית הם, פעמים רבות, כישורים גנטיים. כאשר מעורב אולפן הקלטות או מפיק מוסיקלי מקצועי, הפקת חומר מקורי, יכול להפוך ללהיט אשר מושמע ומנוגן שוב ושוב ואהוב על ציבור רחב.

בכדי לאפשר הפקת חומר מקורי חייב היוצר להתחבר לסוג מוסיקה מסוים. היוצר, אשר שואב את ההשראה שלו ממקומות שונים חייב לגבש לעצמו מאפיינים משלו אשר יהיו כטביעת אצבעותיו. הייחודיות יכולה להתבטא בסוג מסוים של מילים או לחן. פעמים רבות אוסף היוצר את כל החומר המקורי אותו הוא כתב, לידי חבילה אחת היכולה להציג אותו באור נכון יותר ולשווק זאת תחת כותרת מגובשת של אמן כאשר יש חוט מקשר בין השירים.

הפקת חומר ייחודי יכולה להתבטא רק באחד מהפרמטרים המרכיבים את היצירה כולה, למשל מילים או לחן. פעמים רבות, נעזרים היוצרים ביוצרים אחרים להשלמת השיר. מעבד מוסיקלי אשר מאחד את כולם ונותן את האווירה המיוחדת יכול להביא זווית אחרת ליצירה ולתרום גם הוא להפקה. המעבד המוסיקלי נותן תפקיד לכלי הנגינה השונים, קובע את מבנה השיר והמהירות ויכול אף לשנות את הסולם במקרה הצורך על מנת שיתאים לזמר בצורה אופטימאלית.

כאשר כותבים או מבצעים הפקת חומר ייחודי חשוב לשמור על התאמת אופי השיר לאופיו של המבצע. כאשר שרים שיר אשר נוגע בנו באופן אישי, השיר יצליח לרגש גם אחרים. גם כאשר החומרים מדברים על חוויות אשר מוכרות לכולם, סביר להניח כי הם יצליחו לגעת במאזינים. היוצר חייב להכיר את עצמו על מנת לדעת מה מתאים לאופיו, קולו ומנעד הצלילים שלו. מבצע בעל קול גבוה, למשל, לא יוכל לשיר בטונים נמוכים או בסולם מסוים ולהיפך. כישרון ויצירתיות הם רק חלק מההצלחה, עבודה קשה יכולה להשלים אותה. יד מכוונת של מפיק מוסיקלי מקצועי תתרום להשלמת התמונה גם אם ההפקה היא בשלבים הראשונים.

טרם הפקת חומר ייחודי, דווקא כאשר היוצר משמיע את השיר בפני קבוצת מקצוענים לפני עריכתו, באפשרותו לקבל חוות דעת משמעותית. בעוד שכאשר הוא משאיר אותה בסוד, הוא אינו יודע אם החומר הנמצא בידו הוא טוב, מרגש או כזה היכול להשפיע. מפיק מוסיקלי איכותי אשר חווה ושמע מספר רב של מבצעים וחומרים יוכל לחוות את דעתו ולשפר את הדרוש שיפור. מפיק בעל רקע מקצועי אשר הוא גם מעבד מוסיקלי יכול להביא את השיר לרמת הקלטה במפגש אחד לעיתים ע"י שינוי קל בהרמוניה. ניתן אף לבצע סקיצה ראשונית, על מנת לשמוע איך יישמע השיר וביצועו כאשר יהיה בשל ויוחלט על הפקת חומר ייחודי.  

    לקבלת פרטים נוספים על הקלטות בראשון לציון צרו קשר –   לחץ כאן

לחנים l עיבודים l נגינה l הקלטות l הפקת סינגלים l הפקת אלבומים ג'ינגלים l מיקס l מאסטרינג l הפקה מוסיקלית l מוסיקה לפרסום l מוסיקה לעסקים l 054-6978151   nir@nirbachar.com  

לשיחה לחצו כאן
רוצים לדבר ?
ניר בכר - הקלטות והפקה מוסיקלית
שלום 👋
נשמח לשוחח בווטסאפ
דילוג לתוכן