יכולות אולפן ההקלטות

יכולותיו של אולפן ההקלטות בימינו

אלה שכותבים מוזיקה מקורית ואלה שמעוניינים להשמיע את קולם ולהוציא סינגל או אלבום צריכים להכיר היטב את יכולות אולפן ההקלטות, במטרה להפנים את הצורך החשוב בו. אולפן הקלטות איכותי הוא "הצינור" שדרכו עוברת המוזיקה עד להצגתה בצורה איכותית, מדויקת, הרמונית ונעימה לכל אוזן. בין האפשרויות השונות של ההקלטה אפשר למצוא "הקלטת ערוצים", בה מתמקדים בכל פרט כשכל כלי מנוגן בנפרד ובשלב העריכה כלי הנגינה האחרים משתלבים זה לזה בהרמוניה. אפשר גם ליהנות מ"הקלטה לייב" אל כונן המחשב ובה חברי הלהקה מנגנים יחד בו זמנית. כך או כך, אין ספק כי קיים צורך באולפן הקלטות איכותי עם מפיק מוזיקלי מנוסה ש"מנצח" על כל התהליך בצורה שמביאה את היצירה למקום אחר ובאמת מעטים עושים כן. לרוב מדובר באלה שמחזיקים בידע רב גוני בתחום המוזיקלי ויש להם אוזן ונשמה מוזיקליים.

יתרונות השימוש הנכון באולפן ההקלטות ?

חשוב להבין שאולפן הקלטות המנוהל בצורה רצינית הוא עוד חבר מוכשר ויצירתי בלהקה, לא פחות. הכיצד ?!? למילים וללחן משמעות עצומה, מה שמוסיף את העומק להם זה אולפן ההקלטות. הסיבה לכך שהוא מאפשר הכפלות, אינספור וריאציות של כלי נגינה, שליטה טוטאלית בכל סאונד ויכולות טכניות מגוונות. כך למעשה אולפן ההקלטות "מלטש" במעין מלאכת מחשבת את המילים והלחן ומעניק נופך משמעותי ועמוק ליצירה. כל חובב מוזיקה יכול לראות כיצד די באדם אחד שיפיח חיים ביצירה מוזיקלית. אדם או חבר זה הוא אולפן ההקלטות המהווה מעין להקה או תזמורת עמוסת כלים שתומכת במילות השיר ובמקצב שהמוזיקאי חושק בו. סביבת עבודה אינטימית, ציוד קצה איכותי ואקוסטיקה מושלמת עושים רק טוב לכל יצירה בכל סגנון.

ניתן לומר שבזכות היכולות של אולפני ההקלטה המודרניים המוסיקה הפופולארית שינתה את פניה והפכה למשהו שלא היה קורה אם היינו נאלצים להקליט "לייב" בלבד או אם היינו מוגבלים טכנולוגית כמו בימיו הראשונים של אולפני ההקלטה המסורתיים.

יתרונות נוספים של אולפן ההקלטות

כיום מבחינת היכולות של אולפני ההקלטה "השמיים הם הגבול" וזאת כיוון שישנו חופש עצום מבחינת היצירתיות שלא התקיים בעבר. בנוסף, גם האמצעים הטכנולוגיים שעומדים לרשות טכנאי ההקלטות/ המפיק המוזיקלי מקצרים בצורה משמעותית את זמן ההפקה ומייעלים את תהליך ההפקה המוזיקלי. לא זו בלבד אלא שהם נותנים לנו אפשרויות מוזיקליות רבות החל מבנקים של סאונדים, דגימות כלי נגינה, לופים של מערכות תופים וכלי הקשה, תיקון זיופי שירה, שליטה בעזרת פרוטוקול midi  המקשר בין המחשב לכלי הנגינה ע"י פקודות מחשב שמאפשר לתקן ולסדר בכל זמן נתון, החל מתו בודד וכלה בהחלפת סאונד או כלי נגינה וירטואלי.

לסיכום, אין באפשרותנו לדעת מראש כיצד היצירה שלנו תשמע טרם ההגעה לאולפן ההקלטות. אפשר גם שנתקשה להחליט באילו מהאפשרויות הטכנולוגיות להשתמש לצורך, עיבוד, הקלטה והפקה. בגלל סיבות אלה ואחרות, אולפן ההקלטות הוא גורם משמעותי בשלב ביצירה, ממש כמו חבר נוסף בלהקה (כפי שאמרו בעבר חברי הלהקה האנונימית "הביטלס").  

 


    לקבלת פרטים נוספים צרו קשר –   לחץ כאן

לחנים l עיבודים l נגינה l הקלטות l הפקת סינגלים l הפקת אלבומים ג'ינגלים l
מיקס l מאסטרינג l הפקה מוסיקלית l מוסיקה לפרסום l מוסיקה לעסקים l
054-6978151  077-5002925    nirbacharmusic@gmail.com

לשיחה לחצו כאן
רוצים לדבר ?
ניר בכר - הקלטות והפקה מוסיקלית
שלום 👋
נשמח לשוחח בווטסאפ
דילוג לתוכן